31 augusti 2008

"Det var länge sedan du bloggade"

Igår var jag på en utomordentligt trevlig fest i Rågsved. "Det var länge sedan du bloggade", menade någon. Visst, min personliga sfär är inte längre invaderad (ta i trä!), eftersom min hyresvärdinna blev av med sin bil någon gång i slutet av förra året. Det var i en uppgörelse mellan henne och snubben hon gjorde slut med då.

Hur-som-helst... Efter att ha hojjat hem från festen... Vad ligger i bordet i hallen tror ni?



En jävla bilnyckel.

Jag: "Har du snott en Nissan?"
Min hyresvärdinna: "Nej jag har fått en bil av min pappa."
Jag: "Vad ska du ha den till?"
Min hyresvärdinna: ... (tystnad)

Jaha. Min hyrsvärdinna har fått en bil av sin pappa! Fräscht.

1 kommentar:

Leo sa...

Synd att denna blogg verkar helt död.
Jag själv känner ständigt ett oerhört förakt för bilar och bilistslödder, ett förhållningssätt jag upplever mig väldigt ensam om. Kul att se att det finns liknande åsikter där ute.